STATUT FUNDACJI 2KARIERA
Rozdział I
Postanowienia ogólne
§ 1
Fundacja pod nazwą FUNDACJA 2KARIERA, zwana dalej Fundacją, ustanowiona została przez Łukasza Boguszewskiego – zwanego dalej Fundatorem – w dniu 2 lutego 2020 r. aktem notarialnym sporządzonym przez Lidię WOJEWÓDZKĄ – notariuszem w Warszawie, prowadzącą Kancelarię Notarialną przy Alei „Solidarności” nr 113 lokal 52 Repertorium A Nr 781/2020.
§ 2
Fundacja ma osobowość prawną.
§ 3
1. Siedzibą Fundacji jest Sadowa (gmina Łomianki).
2. Fundacja może tworzyć filie i przedstawicielstwa w Polsce i poza jej granicami.
§ 4
Fundacja została ustanowiona na czas nieokreślony.
§ 5
Ministrem właściwym dla celów Fundacji jest minister właściwy do sprawy pracy – Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
§ 6
1. Terenem działalności Fundacji jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej, przy czym dla realizowania swoich celów może ona prowadzić działalność także poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
2. Realizacja zadań może być prowadzona we współpracy z innymi podmiotami, w szczególności poprzez przystępowanie Fundacji do spółek oraz innych podmiotów i organizacji, a także podejmowanie decyzji o ich utworzeniu.
§ 7
Fundacja może ustanawiać odznaki, medale honorowe, inne nagrody i wyróżnienia.
§ 8
Fundacja może używać pieczęci, logo i oznak zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.
Rozdział II
Cele i zasady działania Fundacji
§ 9
- Celami Fundacji są:
- Integracja byłych żołnierzy i funkcjonariuszy, także kobiety, wokół wspólnego celu: aktywizacji zawodowej i utrzymania wysokich standardów świadczących o środowisku, z którego te osoby się wywodzą;
- Stworzenie centrum zdobywania i wymiany doświadczeń przez żołnierzy i funkcjonariuszy rezerwy ukierunkowanym na dalszy rozwój zawodowy oraz forum promocji wśród pracodawców ich kompetencji;
- Spowodowanie, aby byli żołnierze i funkcjonariusze odnosili sukcesy w nowym etapie życia zawodowego (upowszechnianie dobrych doświadczeń, samopomoc);
- Popularyzacja środowiska mundurowego jako zasobu sprawdzonych kandydatów i kandydatek na nowych pracowników (prezentowanie pracodawcom możliwości pozyskania kadr z wojska);
- Przyczynianie się do tego, aby grono byłych żołnierzy i funkcjonariuszy, kobiet i mężczyzn, budowało relacje towarzyskie i podtrzymywało etos służby, także po zdjęciu munduru (integracja w celach inspiracyjnych);
- Kompleksowe programy rekonwersji, warsztaty, szkolenia, targi pracy, consulting;
- Budowanie więzi koleżeńskich między byłymi żołnierzami i funkcjonariuszami, albowiem służą one rozwojowi osobowościowemu;
- Stanie się wiodącą organizacją non-profit w Polsce, specjalizującą się we wszechstronnym przygotowaniu żołnierzy i funkcjonariuszy do zmiany zawodu.
§ 10
Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
- organizowanie spotkań, warsztatów, konferencji i szkoleń,
- organizowanie targów pracy z przeznaczeniem dla byłych żołnierzy i funkcjonariuszy,
- pomoc w organizacji praktyk i stażów,
- działalność edukacyjną,
- działalność naukową,
- działalność wydawniczą,
- działalność doradczą,
- sporządzanie raportów, analiz, ekspertyz,
- redagowanie i prowadzenie strony internetowej Fundacji,
- współpracę z krajowymi i zagranicznymi podmiotami (w tym z organami administracji publicznej i organizacjami międzynarodowymi) w zakresie wynikającym z celów Fundacji.
Rozdział III
Majątek i dochody Fundacji
§ 11
- Majątek Fundacji stanowi jej fundusz założycielski w kwocie 2.500 (dwa tysiące pięćset) złotych oraz inne mienie nabyte przez Fundację w toku działania.
- Na prowadzenie działalności gospodarczej przez Fundację przeznaczona jest kwota 1.000 (jeden tysiąc) złotych.
§ 12
Środki na realizację celów Fundacji i pokrycie kosztów jej działalności pochodzą z:
- funduszu założycielskiego,
- darowizn, spadków, zapisów,
- dotacji i subwencji,
- dochodów majątku ruchomego i nieruchomego Fundacji,
- dochodów z darów, zbiórek i imprez publicznych,
- dochodów z działalności gospodarczej.
§ 13
Dochody pochodzące z dotacji, subwencji, spadków, darowizn i zapisów mogą być użyte na realizację wszystkich celów Fundacji, o ile ofiarodawcy nie postanowili inaczej.
Rozdział IV
Działalność gospodarcza Fundacji
§ 14
- Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą na zasadach określonych w odrębnych przepisach.
- Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w rozmiarach służących realizacji celów statutowych.
- Fundacja może prowadzić działalność gospodarczą w zakresie:
-
- Stosunki międzyludzkie (public relations) i komunikacja (70.21.Z),
- Działalność związana z organizacją targów, wystaw i kongresów (82.30.Z),
- Pozostałe pozaszkolne formy edukacji, gdzie indziej niesklasyfikowane (85.59.B),
- Działalność wspomagająca edukację (PKD 85.60.Z),
- Pozostałe doradztwo w zakresie prowadzenia działalności gospodarczej i zarządzania (70.22.Z),
- Przetwarzanie danych; zarządzanie stronami internetowymi (hosting) i podobna działalność (63.11.Z),
- Wydawanie książek (58.11.Z),
- Pozostała działalność wydawnicza (58.19.Z),
- Pozostała działalność profesjonalna, naukowa i techniczna, gdzie indziej niesklasyfikowana (74.90.Z).
Rozdział V
Zarząd Fundacji.
§ 15
- Zarząd Fundacji kieruje jej działalnością oraz reprezentuje Fundację na zewnątrz.
- Zarząd Fundacji składa się z jednego do trzech członków powoływanych przez Fundatora. W akcie powołania Fundator określa stanowisko powoływanego członka Zarządu Fundacji.
- Pracami Zarządu Fundacji kieruje Prezes Zarządu.
- Decyzje i uchwały Zarządu zapadają zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej polowy członków. W razie równej liczby głosów decyduje głos Prezesa Zarządu.
- Zarząd Fundacji w całości lub jej poszczególni członkowie mogą być w każdej chwili odwołani przez Fundatora.
§ 16
- Do zadań Zarządu Fundacji należy w szczególności:
- kierowanie bieżącą pracą Fundacji,
- odpowiadanie za realizację jej celów statutowych,
- opracowanie rocznych i wieloletnich planów działania Fundacji,
- sprawowanie zarządu majątkiem Fundacji,
- ustalanie wielkości zatrudnienia i wysokości środków na wynagrodzenia pracowników Fundacji,
- podejmowanie decyzji we wszelkich sprawach, w których kompetencji nie posiada Fundator,
- przyjmowanie darowizn, spadków i zapisów, subwencji i dotacji.
§ 17
- Do realizacji zadań Fundacji Zarząd może powoływać grupy robocze. Zakres kompetencji i zadania poszczególnych grup określa Zarząd.
- Zarząd może powoływać pełnomocników do kierowania wyodrębnioną sferą spraw należących do zadań Fundacji.
Rozdział VI
Sposób Reprezentacji
§ 18
- Prezes Zarządu reprezentuje fundację samodzielnie. W przypadku Zarządu wieloosobowego każdy członek Zarządu może reprezentować Fundację tylko łącznie z Prezesem Zarządu.
Rozdział VII
Uprawnienia Fundatora
§ 19
- Do kompetencji Fundatora należą:
- powoływanie i odwoływanie Prezesa i członków Zarządu oraz ewentualnie ustalanie ich wynagrodzenia,
- zmiana Statutu Fundacji,
- likwidacja Fundacji lub jej połączenie z inną fundacją,
- podejmowanie decyzji o przystąpieniu do innych podmiotów prawa oraz
o ich utworzeniu.
- Fundator może być Prezesem lub członkiem Zarządu Fundacji.
Rozdział VIII
Postanowienia końcowe
Zmiana Statutu
§ 20
Zmian w statucie Fundacji dokonuje Fundator w drodze uchwały.
Połączenie z inną fundacją.
§ 21
- Fundacja może się połączyć z inną fundacją dla efektywnego realizowania swoich celów.
- W sprawach połączenia z inną fundacją decyzję podejmuję Fundator w drodze uchwały.
Likwidacja Fundacji
§ 22
- Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została ustanowiona lub w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
- Decyzję o likwidacji podejmuje Fundator. Uchwała o likwidacji powinna powoływać likwidatorów. W razie niepowołania likwidatorów, likwidację Fundacji przeprowadza Zarząd.
§ 23
Środki finansowe i majątek pozostały po likwidacji Fundacji przeznacza się na cel statutowy Fundacji, w szczególności poprzez przekazanie go na rzecz działających w Rzeczpospolitej Polskiej fundacji o zbliżonych celach.
Uchwalony: 10.02.2020 r.
Tekst jednolity 1 (zmiana § 5): 24.03.2020 r.
Tekst jednolity 2 (zmiana § 8 oraz § 10): 17.06.2020 r.